helyi_vallalkozas_facebook
Esettanulmányok

Az elmúlt években több kisebb, helyi vállalkozás keresett meg minket, hogy sem idejük, sem kreativitásuk, sem szakértelmük nincs a Facebook oldaluk menedzselésére, és szeretnék azt kiszervezni. A egyeztetéseket követően néhány nap alatt már futottak is a projektek, és ha voltak is kezdetben kétségek a sikerességet illetően, azok gyorsan tovaszálltak.

A mosonmagyaróvári Hársfa Étterem tulajdonosa sok marketingest elfogyasztott, mielőtt minket megkeresett. A terv az volt, hogy a területi előny ellenére az osztrák vendégkör növelése helyett a helyiek körében tegyük népszerűbbé az éttermet. A kommunikációt ennek megfelelően alakítottuk át, erősítettük a brandet, kedvet és vágyat ébresztettünk az étterem iránt és az eredmények jöttek is szépen:

“Szeretnék megkérni mindenkit, hogy mielőtt megbízza a Zsoltékat Facebook kezeléssel, reklámozással és szöveg írásával, jól gondolja át, hogy mit tesz.
Úgy gondolom senki nem lehet elég felkészült arra ami ezután következik.
A Facebook oldalad naprakész, rengeteg like naponta, a Facebookról 1 kattintással az weboldaladra ugranak és asztalt foglalnak, elolvassák a weboldaladon megjelent híreket, információkat.
És a legnagyobb “baj” az, hogy mérhető. Nálunk 20-25%-kal növelték a helyi vendégek által generált forgalmat. Úgyhogy csak óvatosan. Ha nem bírod a hirtelen jött népszerűséget feldolgozni, és esténként számolni a megnőtt bevételt, ne dolgoztass velük.”

Én nagyon köszönöm az eddigi munkátokat és a jövőben is számítok rátok,
Bognár Richárd
Hársfa étterem Mosonmagyaróvár
Leendő milliárdos

A jó hír, hogy ez egyáltalán nem termék-vagy szolgáltatásspecifikus. A soproni Geoway infrabicikli-szolgáltatással foglalkozó ügyfelünk minden eddiginél gyorsabban számolt be bámulatos eredményekről. A közös munka elején a cél a szolgáltatás megismertetése, a látogatószám növelése és egy stabil ügyfélkör kialakítása van. A közös munka velük is rövid idő alatt hozott szuper eredményeket:

„Egy üzlet számára nagyon fontos ,hogy mögötte jól működő marketing és reklám legyen!
Mivel a közösségi háló bizonyult a legerősebbnek, számunkra nagyon fontos volt, hogy profi kezekre bízzuk magunk!
Az Innovative Group Kft. már az első találkozáskor elnyerte a tetszésünket,de ami utána következett az volt az igazán szuper!
Duplájára növekedett a keresletünk és a tényleges vendégkörünk is!
Hirdetéseikkel egyre jobban terjeszkedünk és oldalunkat újabb és újabb ötletekkel,tippekkel és tanácsokkal  töltik be!

Köszönjük, hogy vagytok! :)”
Czetin Adrienn
Geoway Sun Sopron

Az vendéglátás világából még egy helyi kisvállalkozásnak tudtunk segíteni az elmúlt hónapokban. A mosonmagyaróvári Malom Café tulajdonosa röviddel a nyitást követően keresett meg minket, hogy segítsünk a bisztró beindításában és felfuttatásában. Pontosan meghatározták, hogy milyen vendégkört szeretnének kialakítani, így a Facebook kommunikációt is ennek tükrében építettük fel. Az eredmények itt sem várattak sokáig magukra.

“A hozzáértés azonnal látszódott már az első pár beszélgetésünk alkalmával.
Ezután tapasztaltuk azt, ami a legjobban hiányzott az előző cégekből, hogy szinte azonnal választ kapunk kérdéseinkre és ha munkaidőn belül SOS-ben kérünk valamit, akkor az meg is valósul. Sok új ötletet hoztatok és számokban is látszik, hogy többen érdeklődnek irántunk mióta veletek dolgozunk.”

Köszönöm a Malom Café nevében!
Varga Balázs

Miért működik jól az egyik helyi vállalkozás és döglődik a másik?

Nem is olyan régen elég volt megnyitni egy helyet vagy egy boltot, kitenni a Megnyílt táblát, esetleg hirdetni a helyi újságokban és rádióban, a vendégek és vásárlók pedig jöttek maguktól is. A világ azonban változott, és bár sok üzlettulajdonos nem szívesen veszi tudomásul, de az ügyfelek is változtak.

Mások az igények, más a napirend, mások az információs források, és bár figyelmen kívül lehet hagyni ezeket, és ellenállni a Facebook, az Instagram és az online világ térhódításának, de nem érdemes. A fizetőképes korosztály ma már az interneten tájékozódik, igényes honlapokon gyűjt információkat, Facebook oldalakról és másik véleményeiből tájékozódik, a döntés pedig minden eddiginél gyorsabb lett.

Ki lehet ezt hagyni. Bízhatunk a szájszól-szájra technikában. De lassabb lesz, sokkal-sokkal lassabb vagy rövid időn belül bezárás lesz a vége.
A mai modern, online-központú világgal vannak sokkal gyorsabb, több profitot termelő megoldások.

Mi kell a sikerhez?

A Facebook oldalak menedzselése egy bizalmi feladat, hiszen az üzlet nevében posztolunk. Kulcsfontosságú, hogy minél több információval rendelkezzünk a célokról, a mindennapokról, a tervekről, a vevőkről. Csak így és a vállakozás szoros közreműködésével lehet sikeres az együttműködés.

Ha ezek megvannak, akkor még kellenek

  • érdekes és izgalmas posztok,
  • jól eltalált stílus,
  • megfelelő időzítés,
  • kitűnően beállított és optimalizált hirdetések,
  • minimum napi 3000 Ft-os hirdetési büdzsé keret (területenként változhat),
  • és persze sok-sok rugalmasság, hiszen egy vállalkozás élete maga a pörgés.

Ha mindezek megvannak, borítékolható a siker.

Ha nincs időd kivárni, amíg maguktól is megjelennek a vevők és vendégek, vagy nincs időd és kedves a Facebook oldal menedzselésével foglalkozni, és nem szeretnéd feleslegesen égeni a pénzedet a hirdetésekkel, akkor kérj ajánlatot, neked is segítünk!